W pierwszych latach życia dziecka każdy bodziec, przedmiot czy doświadczenie odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu jego rozwoju. Jean Piaget, wybitny psycholog dziecięcy, zidentyfikował etapy rozwoju poznawczego, które pomagają zrozumieć, jak mały człowiek poznaje świat.
W rozmowach z rodzicami często słyszymy, że jednym z głównych celów wychowania jest wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka. Rodzice pragną pomóc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji — zarówno własnych, jak i innych ludzi.
Jesteśmy zwolennikami działania, manipulowania, dotykania i poznawania sensorycznego. Wierzymy w aktywność własną dziecka, która jest kluczowa dla jego rozwoju. Nasze podejście opiera się na neurodydaktyce — nauczaniu przyjaznym mózgowi, dostosowanym do jego naturalnego funkcjonowania i wykorzystującym jego ogromny potencjał.
Nieśmiałość to wyzwanie, z którym zmaga się wiele dzieci. Zrozumienie jej wpływu na różne sfery życia i zastosowanie odpowiednich metod wsparcia, takich jak arteterapia, może znacząco poprawić jakość życia nieśmiałych dzieci, pomagając im lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.
Odkryj tajemnice budowania silnego poczucia wartości u dziecka. Artykuł rzuca światło na różnice między poczuciem własnej wartości a samooceną, podając praktyczne wskazówki, jak wspierać rozwój twojego dziecka.
Życie jest piękne, a kto czyta, ten żyje podwójnie. Nie tylko ten, kto składa samodzielnie litery, ale również ten, kto słucha głośnego czytania przez innych.
Odległe lub bliskie, spontaniczne albo przygotowane, z ciężkimi walizkami lub podręcznym bagażem, małe i duże… Podróże. W czasie każdej wędrówki dojrzewamy, kształtujemy swoją osobowość, charakter. Każda podróż to nowe doświadczenia, sytuacje, radości i trudności.
Przywołaj w pamięci swój ostatni spacer. Czy jesteś w stanie przypomnieć sobie, czym on dla ciebie był? Przyjemnością? Sposobem na zrelaksowanie się i wyciszenie? Czy może kolejnym zadaniem do wykonania? Twoje kroki były wolne, niespieszne czy raczej szybkie i niespokojne? Co widziały Twoje oczy? Mijane widoki, krajobraz, architekturę okolicy, ludzi?